2023/2024

W roku szkolnym 2023 /2024 grupa Żabki realizuje Ogólnopolski projekt edukacyjny ,,Z Pętelką po zdrowie’’.

 

Projekt skupia się na trzech aspektach zdrowia:  wpływie odżywiania na zdrowie, wpływie ruchu na zdrowie oraz higienie zdrowia psychicznego.

Cel główny:

– Kształtowanie świadomości dzieci w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego.

Cele szczegółowe:

– Uświadamianie wpływu zdrowej diety na organizm człowieka,

– Uświadamianie wpływu aktywności fizycznej na zdrowie,

– Kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci,

– Utrwalanie nawyków związanych z higieną ciała i psychiki,

– Rozwijanie umiejętności w zakresie nazywania emocji, radzenia sobie

z trudnymi emocjami, lękami,

– Wdrożenie metod wspomagających uważność,

– Współdziałanie z organizacjami wspomagającymi zdrowie fizyczne

i psychiczne dzieci,

Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli o nowe pomysły na aktywności

związane z szeroko pojętym zdrowiem.

W roku szkolnym 2023/2024 realizowane są następujące projekty edukacyjne:

– W roku szkolnym 2023/2024 nasze przedszkole realizowało projekt z zakresu edukacji zdrowotnej pt. „Przedszkolna książka kucharska”. Niniejszy projekt to cykl zajęć, w czasie których dzieci miały możliwość przygotowania różnych smakowitości oraz doskonaliły swoje praktyczne umiejętności kulinarne, poznawały zasady prawidłowego odżywiania się oraz kształtowały umiejętność współpracy w grupie. Podsumowaniem wysiłków kulinarnych jest „Przedszkolna książka kucharska”, będąca zbiorem nie tylko zdrowych, ale i apetycznych propozycji potraw naszych przedszkolaków.

Book titled 'PODSUMOWANIE PROJEKTU Z ZAKRESU EDUKACJI ZDROWOTNEJ 'Przedszkolna książka kucharska''Read this book made on StoryJumper

– grupa „Promyki” realizuje Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „KREATYWNY PRZEDSZKOLAK KREATYWNE DZIECKO”

Kreatywny Przedszkolak – Kreatywne Dziecko

Projekt realizowany jest w grupie Promyki i trwa od października do maja. Oficjalne podsumowanie projektu oraz rozesłanie certyfikatów nastąpi w czerwcu.

Uczestnicząc w projekcie nauczyciele zobowiązani są realizować zajęcia tematyczne – minimum jedne w miesiącu. Tematy zajęć podane są poniżej w Harmonogramie.

Harmonogram projektu:

Październik – JESIEŃ A. VIVALDII – INTERPRETACJA PRZESTRZENNA UTWORU – NIE PLASTYCZNA

Listopad – SENSORYCZNA ŚCIEŻKA Z DARÓW JESIENI

Grudzień – ZIMA A. VIVALDII – INTERPRETACJA PRZESTRZENNA UTWORU – NIE PLASTYCZNA

Styczeń – ŚWIECZNIK DLA BABCI I DZIADKA

Luty – ZIMOWA KRAINA – MAKIETA PRZESTRZENNA

Marzec – WIOSNA A. VIVALDII – INTERPRETACJA PRZESTRZENNA UTWORU – NIE PLASTYCZNA

Kwiecień – GRUPOWE OGRÓDKI: WARZYWNIAKI, KWIETNIKI – KTO NA CO MA OCHOTĘ

Maj – KAMYK SZCZĘŚCIA DLA MAMY I TATY ( MALOWANE KAMIENIE)

Jedynymi wytycznymi wykonywanych prac, jest ich temat oraz materiał, z którego mają być wykonane. Pozostałe działania są dowolne, mają być kreatywne i twórcze, stąd nie mogą być odgórnie narzucone.

Głównym celem niniejszego projektu są kreatywne i twórcze działania nauczycieli                  z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.

Istotne jest aby nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom,          iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty.

Dzięki projektowi dzieci będą doskonaliły takie umiejętności jak: planowanie pracy, logiczne myślenie, doskonalenie motoryki małej, obowiązkowość (gdyż część materiałów dzieci zapewne będą przynosiły z domu), koncentracja i skupienie, współpraca, porządkowanie swojego miejsca pracy.

Zakończenie projektu:

Każdy nauczyciel otrzymuje bezpłatny certyfikat uczestnictwa oraz dyplom dla każdego dziecka, w odpowiedzi na wysłane sprawozdanie. Każda placówka otrzymuje bezpłatny certyfikat.

– grupa „Żabki” realizuje projekt „Z pętelką po zdrowie”

– realizowany jest również projekt edukacyjny „Sztuka emocji”

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sztuka emocji” jest przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach. Projekt jest także przygotowaniem do rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi, ma również na celu dbanie o zdrowie psychiczne, rozwijanie poczucia własnej wartości i zaspokaja potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.