KUBUSIE PUCHATKI
















Dzień dobry!

W tym tygodniu zapraszam do ćwiczeń związanych z świadomością ciała, kontaktem i komunikacją. Warto proponowane aktywności wykonywać codziennie o tej samej porze w tym samym miejscu (Alternatywne Metody Komunikacji).

  1. Powitanie piosenką. Rodzic śpiewa piosenkę i wita się z dzieckiem. ( Można w trakcie śpiewania masować wybraną część ciała, którą dziecko lubi).

Tekst piosenki:

Czy … (imię) jest  dziś z nami?x2

Tak, ….. (imię) jest dziś z wami.x2

Witajmy Cię brawami.(brawa)

 

  1. Ćwiczenia na orientację w schemacie własnego ciała, wyróżnianie siebie z otoczenia. (Dziecko siada na podłodze, rodzic  naprzeciw, dotyka rąk i nóg dziecka w rytm piosenki, którą rodzic śpiewa na melodię ,,Panie Janie”).

Tekst piosenki:

Witaj rączko, witaj rączko.

Jak się masz, Jak się masz?

Wszyscy Cię witamy

Wszyscy Cię kochamy

Bądź wśród nas! Bądź wśród nas!

Witaj nóżko, witaj nóżko.

Jak się masz, Jak się masz?

Wszyscy Cię witamy

Wszyscy Cię kochamy

Bądź wśród nas! Bądź wśród nas!

  1. Włączenie prezentacji AAC  (https://drive.google.com/file/d/1GtuPnNPsaTvD1_m_tRLTgAUuKUGHUNFq/view?fbclid=IwAR0nIoy2L1ddNSV7WTaD3l1mG8zw-RYFZXyuJ7E0SjAGbWq1Iq9BeaD0dMU) z programem aktywności wg metody M. Ch. Knill’a ,,Świadomość ciała, kontakt i komunikacja” –  Podstawowym założeniem programu Ch. Knilla, jest oparcie działań stymulujących rozwój dziecka, na zmyśle dotyku. Doświadczenie kontaktu fizycznego, jest podstawą rozwoju związków z innymi ludźmi i komunikacji między nimi. ( Najlepiej usiąść za dzieckiem w siadzie rozkrocznym i wspólnie wykonywać ruchy ciała).
  2. Pochwalić dziecko za wspólnie wykonanie ćwiczeń.
  3. Na zakończenie wspólne wysłuchanie ulubionej muzyki relaksacyjnej. 

 

Życzę miłej zabawy, pozdrawiam.












Witam po Świętach!

W tym tygodniu proponuje ćwiczenia słuchowe w domu z Alternatywnych Metod Komunikacji:

1. Zabawa ,,Rozpoznaj dźwięk”- Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, sztućce, gazeta, czajnik, butelka z wodą itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów następnie nazywa rekwizyt.

2. Reagowanie na dźwięki- Rodzice obserwujcie dziecko w sytuacji, kiedy w jego otoczeniu odtwarzane są dźwięki(dzwonek telefonu, odkurzacz, tykanie zegara itp.) Czy dziecko odwraca głowę w kierunku źródła dźwięku ? Jeśli jest nieuważne, zwróć uwagę dziecka na dźwięk. Powiedź np,: Słyszę dzwonek telefonu.

3. Lokalizacja dźwięku zabawa: ,,Szukamy dźwięku”- dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk( np. budzik, telefon,…), następnie kiedy dziecko znajdzie daną rzecz można nazwać ją.

4. Różnicowanie dźwięków- Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty codziennego użytku: np, garnek , pokrywę od garnka, miskę itp. i razem z dzieckiem spróbować wydobyć z rekwizytów dźwięk.

Życzę miłej zabawy!










Drodzy rodzice, drogie dzieci!

Już niedługo Święta Wielkanocne, dlatego zapraszam do skorzystania z materiałów związanych z tą tematyką (Alternatywne Metody Komunikacji). Życzę miłej pracy oraz Wesołego Alleluja!

Bity obrazkowe- Wielkanoc(Wskaż element na obrazku pokazany przez rodzica) Co jest w Koszyku Wielkanocnym( Razem z rodzicem włóż pokarmy do koszyczka pomoże Ci ta pomoc) książeczka AAC- Wielkanoc( Wysłuchaj przeczytanej przez rodzica ksiażeczki) Piosenka-Pisanki, Pisanki( Wysłuchaj piosenki) Praca planstyczna- Jajko( Wskaż jajko następnie razem z rodzicem ozdób dowolną techniką)














Drodzy rodzice, drogie dzieci!

W ramach nauczania zdalnego przesyłam materiały do wykonania na tydzień z Alternatywnych Metod Komunikacji. Życzę miłej pracy.



Drodzy rodzice!

W związku z zawieszeniem zajęć w przedszkolu, zachęcamy Państwa do wspólnych zabaw   z dziećmi. Przesyłamy kilka pomysłów, które można wykorzystać w celu urozmaicenia wspólnie spędzanego czasu.

Zabawa – wierszyki masażyki/dziecko leży na brzuchu/;

Najpierw sypiemy mąkę  /przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni/ 

Zagarniamy ją  /brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające/

Lejemy oliwę  /rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż po dolną część pleców/ 

Dodajemy szczyptę soli  /lekko je szczypiemy/

No… może dwie, trzy. Wyrabiamy ciasto /z wyczuciem ugniatamy boki dziecka/

Wałkujemy  /wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół/

Wygładzamy placek  /gładzimy je/

I na wierzchu kładziemy:

pomidory  /delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki/

krążki cebuli  /rysujemy koła

 oliwki  /naciskamy palcem w kilku miejscach/

posypujemy serem   /szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni/

 i… buch! do pieca   /przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w takiej pozycji, dopóki dziecko ma na to ochotę/

Wyjmujemy i kroimy   /kroimy plecy brzegiem dłoni/

Polewamy ketchupem   /kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami/

 I zjadamy, mniam, mniam, mniam   /całujemy szyję dziecka/ 

Zabawy sensoryczne z ryżem

Zacznijmy od przygotowania kolorowego ryżu. Aby go zabarwić można wykorzystać barwniki spożywcze bądź barwniki do jajek wielkanocnych. Można także użyć bibuły, którą wystarczy namoczyć by puściła kolor. Ryż zostawiamy zamoczony w wodzie, aż przyjmie odpowiednio intensywny kolor, a następnie suszymy.

  1. Przesypywanie, mieszanie, zabawa rączkami i narzędziami typu łyżeczki, miseczki, kubeczki czy lejki. Można także rozsypać ryż na powierzchni (np. folii) i palcem rysować w nim tworząc różne kształty, litery, cyfry czy obrazki.
  2. Szukanie skarbów

W pudełku, miseczce  z ryżem ukrywamy  małe zabawki np. takie z Kinder Niespodzianek, małe klocki , zakrętki od butelek. Dziecko musi je odnaleźć.

Słodkie co nieco. Wspólne pieczenie maślanych ciasteczek to świetne ćwiczenia w zakresie motoryki małej.

Składniki na około 20 – 30 ciasteczek:

  • 120 g masła (niemargaryny do pieczenia), schłodzonego
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 150 g mąki pszennej
  • kilka kropel ekstraktu lub aromatu waniliowego lub Waszego ulubionego

Wszystkie składniki szybko zagnieść i wyrobić; można również zmiksować w malakserze. Uformować kulę, spłaszczyć, owinąć folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez około 30 minut.

Z ciasta formować np. kuleczki mniejsze od orzecha włoskiego, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Spłaszczać widelcem, nadając jednocześnie wzorek ciasteczkom.

Piec około 15 w temperaturze 200ºC lub do zrumienienia.

Przechowywać do 7 dni, w puszce.

Uwaga: w wersji czekoladowej należy dodać 2 łyżki cukru pudru więcej, a 30 g mąki pszennej zastąpić kakao.

Smacznego 🙂

           I jak Wam się podobają  pomysły na zabawy? Skorzystacie z nich? Koniecznie dajcie znać czy dzieciaki zadowolone. Możecie też pochwalić się efektami wspólnej zabawy podsyłając zdjęcia na Facebooka przedszkola.

W tym roku szkolnym 2019/2020 został otwarty w naszym przedszkolu oddział specjalny:

Grupa: Kubuś Puchatek

Nauczycielki: mgr Aneta Rozmysłowicz

                              mgr Ewa Lomartine

Pomoc nauczyciela: Renata Raczkowska

Pomoc techniczna: Magdalena Chodorowska