Biedronki




Witam dzieci i rodziców. Zapraszam Was do wspólnych zabaw. Wiem, że pamiętacie i potraficie segregować śmieci. Wymyśliłam na dzisiaj zabawę, do której należy przygotować stare gazety i dużą miskę lub kosz. ,,Rzut do kosza”-zabawa. Z gazet tworzymy kule i celujemy do kosza najpierw jedną ręką, a potem drugą. Dla utrudnienia w kolejnych rundach dzieci mogą odsuwać się coraz dalej od kosza.

,,Dotknij czegoś w kolorze…”- na hasło : dotknij czegoś co jest… niebieskie- dziecko jak najszybciej stara się dotknąć przedmiotu, w tym kolorze. Za każdym razem zmieniamy kolory.

Zadanie do wykonania, kiedy będziecie na spacerze
ƒSpacer badacza – prowadzenie i dokumentowanie
obserwacji podczas spaceru.
Dzieci biorą kartki i ołówki. Jeśli podczas spaceru
ktoś zobaczy śmieć na chodniku lub trawniku,
rysuje na swojej kartce kreskę. Po powrocie liczą
kreski i starają się wyciągnąć wnioski z obserwacji.


























Wtorek 07.04.2020r.

Już wiosna. Pogodę mamy różną raz jest ciepło, raz chłodno. Proponuję zabawę z termometrem. ,,Jak działa termometr”- oglądanie i obserwacja działania termometru. Rodzicu pokaż dziecku różne rodzaje termometrów: elektroniczny, rtęciowy, okienny itp. Wyjaśnij ich działanie i przeznaczenie.

Ćwiczenie badawcze: połóżcie termometr na grzejniku a następnie do lodówki. Niech dziecko zaobserwuje co się stało, zaobserwuje i wyciągnie wnioski.

Zabawa ,,Ptaki”- rozkładamy na dywanie klocki lub inne przedmioty, które bedą wyznaczał miejsca na gniazda. Dziecko biega swobodnie naśladuje latające ptaki( wymachując rękami). Na hasło: gniazdo- dziecko kuca obok najbliżej leżącego przedmiotu. zabawę powtarzamy kilka razy. Na koniec dla chętnych dzieci kolorowanki.

Tęsknimy za Wami 🙁  Dobrego dnia.

ausmalbilder zum ausdrucken kostenlos tiere Best Malvorlagen Tiere Im Frühling








Wtorek 31.03.2020.

Witam ,,Biedronki”. Zabawa skoczna ,,Wróbelki”. Zapraszam do zabawy przy dowolnej muzyce. Na czas zabawy jesteście wróbelkami- podskoki w rytm muzyki.

,,Przyroda blisko nas”- praca plastyczna. Popatrzmy przez okno, co dzieje się w przyrodzie? Porozmawiajmy o tym z rodzicem. Wykonaj prace plastyczną na temat przyrody

dowolnie wybraną techniką. Na koniec zachęcam do zabawy ,,Pieski do budy” zabawa z elementem czworakowania. Chodzimy jak ,,pieski” po dywanie.

Miłego dnia 🙂



30.03.2020r.

,,Kolorowe figury”-praca plastyczna. Wspólne wycinanie figur geometrycznych z kolorowej kartki, rozpoznawanie i nazywanie ich. Układanie z figur dowolnego obrazka. ,,Przeskocz przez figurę”- zabawa skoczna.

Dziecko przeskakuje przez figury rozłożone na dywanie. Miłej zabawy 🙂




W tym dniu w grupie Biedronek  realizujemy temat,, Obserwujemy zwierzęta i rośliny”.

Proponujemy wspólne zabawy z dzieckiem.

Na początku wspólnie pooglądajcie książki, albumy, ilustracje przedstawiające różne rośliny i zwierzęta. Niech wasze dzieci swobodnie wypowiadają się na podstawie tych ilustracji.

Następnie przeczytajcie im wiersz Piotra Skwarcza pt.,, Ogon jaszczurki”.

Pytała się wszystkich jaszczurka zielona,

czy nie widzieli może jej ogona?

Miała go jeszcze, dosłownie przed chwilą,

a zaraz potem już go przy niej nie było.

Szukała więc wszędzie, ogromnie zmartwiona,

lecz nikt nigdzie nie widział jej pięknego ogona.

– Co ja teraz zrobię – biadoliła żałośnie –

jak ja się teraz pokażę na polanie, przy sośnie?

Lecz gdy minęła dokładnie godzina dwunasta,

z wielką ulgą poczuła, że ogon jej odrasta.

Powoli, po milimetrze, ciągle się powiększał

i był już całkiem spory, gdy minęła pierwsza.

Gdy godzinę drugą wybił zegar w lesie,

że ogon odrasta, wieść się wszędzie niesie.

O trzeciej po południu, wszyscy już wiedzieli,

że ogon jej odrośnie, jeszcze tej niedzieli.

O czwartej zaś godzinie ogon był tak duży,

że aż z niedowierzania jaszczurka oczy mruży.

Do piątej zaś godziny jeszcze zwiększył rozmiary,

zaś o szóstej godzinie ktoś znalazł ogon stary.

Lecz już starego ogona jaszczurka mieć nie chciała

i dumnie z nowym ogonem po lesie paradowała.

Jednak wciąż się do tyłu z trwogą oglądała,

bo stracić tego ogona już nie zamierzała.

 

Źródło: P. Skwarcz, „Najpiękniejsze wiersze dla dzieci”, wyd. Lewart, Nowy Tomyśl 2006, s.14-15.

 

Porozmawiajcie z waszymi pociechami na temat tego wiersza.Niech podzielą się swoimi wrażeniami.

Następnie możecie pobawić się ze swoimi dziećmi w zabawę ruchową,  słowną,czy też  słuchową:

*,, Głodna jaszczurka”- naśladujemy poruszanie się tego zwierzęcia

( na czworakach), a na klaśnięcie zatrzymujemy się i ,, łapiemy owady”.

*,, Raz, dwa, trzy- klaszczesz ty!”- wymyślasz nazwę zwierzęcia(np. konik), a twoje dziecko mówi i wyklaskuje nazwę zwierzęcia; czyli dzieli na sylaby( np. ko- nik).

 *,, Czyj to głos?”- mówimy głosami zwierząt, a dzieci odgadują jakie to zwierzę.

 

Życzę miłych, wspólnych zabaw.



 

 

 

 


Wczesnym rankiem, gdy wszyscy jeszcze spali, a słońce wysuwało pierwsze promyki spod kołderki, drogą maszerowała Wiosna. Pierwszy zobaczył Wiosnę zaspany ślimak. Wyciągnął szyję i z ciekawością przyglądał się dziwnej osobie. Wiosna była ubrana w zielone spodnie – ogrodniczki z wypchanymi kieszeniami i słomkowy kapelusz. Dźwigała wielki plecak, a w ręce trzymała kolorową parasolkę. – Wiosna idzie – mruknął ślimak – czas więc i na mnie – i pomaszerował zza Wiosną. Tymczasem Wiosna usiadła na skraju drogi i otworzyła plecak. Najpierw wyjęła z niego kolorowe kwiaty. Garść niebieskich niezapominajek posadziła po jednej stronie strumyka, a kępkę żółtych kaczeńców po drugiej stronie. – Ładnie, ładnie – mruknął Ślimak. A Wiosna już sadziła tulipany. Było im troszkę chłodno, więc stuliły się w pączkach, jeden pod oknem Kubusia, drugi przy budzie Reksia, a trzeci i czwarty pod oknami babci. Ślimak przyglądał się temu uważnie i próbował policzyć tulipany, ale stale się mylił i musiał zaczynać od początku. Za domem Wiosna chodziła od drzewa do drzewa i chuchała na małe pączki, głaskała drzewa po gałęziach i coś do nich cichutko szeptała, aż drzewa obudziły się i wypuściły pierwsze listki. Zaciekawiony Ślimak przyglądał się i czekał: – Co ta Wiosna jeszcze wymyśli? Tymczasem Wiosna wyjęła z plecaka wielki grzebień i powiedziała – Teraz uczeszemy czuprynę łąki – i zaczęła machać grzebieniem po ziemi. Po chwili szara trawa odżyła, zazieleniła się, a Wiosna uśmiechnęła się zadowolona. Ślimak wdrapał się na najwyższą łodyżkę, żeby lepiej widzieć, co będzie dalej. Wiosna szukała czegoś po kieszeniach swoich spodni i po chwili wyjęła stamtąd garść zielonych żabek, które wypuściła na trawę. Z plecaka wyciągnęła zaspane biedronki i motyle. Położyła je delikatnie na ziemi, otworzyła pudełko z farbami i pomalowała skrzydła motyli na żółto, niebiesko, pomarańczowo albo w kolorowe kółeczka. Później zrobiła kropki na skrzydełkach biedronki i znowu zaczęła czegoś szukać w kieszeniach. Ślimak wyciągnął szyję – Co ona tam jeszcze ma? – mruczał. Wiosna delikatnie wyjęła z kieszonki maleńkiego skowronka, podniosła go wysoko, wysoko do nieba i powiedziała: – Śpiewaj głośno, niech wszyscy wiedzą, że już przyszłam. Słońce płynęło po niebie i uśmiechnęło się wesoło, skowronek trzepotał skrzydełkami i dzwonił jak mały dzwoneczek, a Wiosna otworzyła kolorowa parasolkę, powiesiła ją na drzewie i ułożyła się w niej wygodnie, żeby wypocząć. Och – pomyślał ślimak – śliczna jest ta Wiosna, jak będę duży, to chyba się z nią ożenię.  


Co tam u Biedroneczek-nie pogubiły kropeczek?

Mamy już wiosnę, zapraszamy dzieci do nauki wierszy i kolorowania.

OZNAKI WIOSNY
Marta Olechowska

Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje,
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemie rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.

KOTKI
W.Grodzieńska

Na gałązkach wierzb pod miedzą
Szarosrebrne kotki siedzą.
A tuż we wsi, wśród opłotków,
Skacze mnóstwo burych kotków.
Możesz wybrać je do woli.
Powiedz, które kotki wolisz.

Oglądanie gałązek wierzbowych. Określanie czym się różnią kotki- zwierzęta, od bazi- kotków na wierzbie i co mają ze sobą wspólnego (miękkość, puszystość, aksamitność itp.)

KWIATKI KASI
P.Siewiera- Kozłowska

Zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz. Wdrażanie do uważnego słuchania. Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych w zakresie 4. Ćwiczenie pamięci.

Kasia Kwiatki raz wąchała
A psik! (trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!)
A wąchając tak śpiewała:

Tulipan to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka- czwarty kwiatek.

Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?

Grupa II – 4 latki – BIEDRONKI   

                               

Nauczycielki:    mgr Katarzyna Matuszewska

                          mgr Danuta Futyma

                          mgr Grażyna Sierocka

Pomoc techniczna: Magdalena Koszkuć