Robotyka i kodowanie

Robotyka i kodowanie

Programowanie czyli kodowanie to zapisywanie kodu, który pozwoli nam osiągnąć określony  i zamierzony efekt zarówno podczas zabawy na specjalnej macie jak i w profesjonalnym pisaniu programów. Coraz więcej mówi się o tym, że kodowanie jest językiem przyszłości dlatego ważne jest aby już od najmłodszych lat do zajęć lokować jego elementy. Wprowadzenie tego typu praktyk profilowanych umożliwia dzieciom zdobycie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzenie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia oraz umiejętność w pracy zespołowej, zadaniowe podejście do napotkanych trudności, elastyczność. Dzieci biorące udział w zajęciach, będą miały możliwość poznania nauki programowania, dzięki odpowiednio dobranym grom i zabawom, odpowiadającym ich potrzebom rozwojowym. W programie udział biorą dzieci 6 letnie.

Cele ogólne programu:

Rozwijanie kompetencji miękkich u dzieci, takich jak nauka logicznego myślenia, umiejętność pracy    w zespole.

Metody czynne:

  • – Metoda samodzielnych doświadczeń;
  • – Metoda kierowana aktywnością;
  • – Metoda zadań i ćwiczeń;
  • – Metoda zadań stawianych dziecku;
  • – Metody oglądowe;
  • – Obserwacja, pokaz.

Metody słowne:

  • – Instrukcje i objaśnienia;
  • – Opowiadanie;
  • – Opis;
  • – Rozmowa;
  • – Zagadki.

Metody aktywizujące;

  • – Gry dydaktyczne;
  • – Burza mózgów.

Formy pracy:

  • – Praca z całą grupą;
  • – Praca w parach;
  • – Praca indywidualna.

Osoba prowadząca: Ewelina Laskowska