Zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy realizowane w Przedszkolu nr 6 w ramach projektu mają charakter kompensacyjny i wyrównawczy. Skierowane są do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: dzieci ze spektrum autyzmu, słabowidzących z niepełnosprawnością sprzężoną, z niepełnosprawnością intelektualną, deficytami rozwojowymi w obszarze ruchowym, poznawczym i komunikacyjnym. Zajęcia mają za zadanie stymulowanie i wspomaganie rozwoju potencjalnych możliwości dzieci oraz respektowanie ich potrzeb. Zajęcia będą prowadzone z dziećmi indywidualnie oraz grupowo (dwie grupy 4-osobowe) w łącznym wymiarze 80 godzin.
Głównym celem zajęć jest rozwijanie u dzieci ciekawości poznawczej i pasji poznawania świata poprzez doświadczanie wielozmysłowe.
Cele szczegółowe:
– Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.
– Usprawnianie motoryki małej i dużej.
– Kształtowanie umiejętności naśladowania.
– Doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowej oraz dotykowej.
– Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, dopasowywania.
– Kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, wydłużania czasu koncentracji uwagi.
– Kształtowanie umiejętności zabawy naprzemiennej, relacyjnej z zastosowaniem zasady ,,raz ty- raz ja”.
– Rozwijanie świadomości własnej osoby, swoich możliwości.
– Rozwijanie orientacji w schemacie ciała oraz orientacji przestrzennej.
– Zmniejszenie zachowań trudnych i stereotypowych.
– Powiększenie zakresu umiejętności sprawczych.
– Rozwijanie czynności samoobsługowych.
– Polepszenie warunków życia, zmniejszenie doświadczanego stresu, trudnych sytuacji, uzyskanie lepszej samooceny, przynależności do grupy społecznej, integracji.
Osoby prowadzące zajęcia: Agnieszka Szurgot, Dorota Zyskowska, Urszula Strojanowska




