Zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy

Zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy realizowane w Przedszkolu nr 6 w ramach projektu mają charakter kompensacyjny i wyrównawczy. Skierowane są do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: dzieci ze spektrum autyzmu, słabowidzących z niepełnosprawnością sprzężoną, z niepełnosprawnością intelektualną, deficytami rozwojowymi w obszarze ruchowym, poznawczym i komunikacyjnym. Zajęcia mają za zadanie stymulowanie   i wspomaganie rozwoju potencjalnych możliwości dzieci oraz  respektowanie ich potrzeb. Zajęcia będą prowadzone z dziećmi indywidualnie oraz grupowo (dwie grupy 4-osobowe) w łącznym wymiarze 80 godzin.

Głównym celem zajęć jest rozwijanie u dzieci ciekawości poznawczej i pasji poznawania świata poprzez doświadczanie wielozmysłowe.

Cele szczegółowe:

– Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

– Usprawnianie motoryki małej i dużej.

– Kształtowanie umiejętności naśladowania.

– Doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowej oraz dotykowej.

– Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, dopasowywania.

– Kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, wydłużania czasu koncentracji uwagi.

– Kształtowanie umiejętności zabawy naprzemiennej, relacyjnej z zastosowaniem zasady ,,raz ty- raz ja”.

– Rozwijanie świadomości  własnej osoby, swoich możliwości.

– Rozwijanie orientacji w schemacie ciała oraz orientacji przestrzennej.

– Zmniejszenie zachowań trudnych i stereotypowych.

– Powiększenie zakresu umiejętności sprawczych.

– Rozwijanie czynności samoobsługowych.

– Polepszenie warunków życia, zmniejszenie doświadczanego stresu, trudnych sytuacji, uzyskanie lepszej samooceny, przynależności do grupy społecznej, integracji.

Osoby prowadzące zajęcia: Agnieszka Szurgot, Dorota Zyskowska, Urszula Strojanowska