Robotyka i kodowanie
Programowanie czyli kodowanie to zapisywanie kodu, który pozwoli nam osiągnąć określony i zamierzony efekt zarówno podczas zabawy na specjalnej macie jak i w profesjonalnym pisaniu programów. Coraz więcej mówi się o tym, że kodowanie jest językiem przyszłości dlatego ważne jest aby już od najmłodszych lat do zajęć lokować jego elementy. Wprowadzenie tego typu praktyk profilowanych umożliwia dzieciom zdobycie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzenie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia oraz umiejętność w pracy zespołowej, zadaniowe podejście do napotkanych trudności, elastyczność. Dzieci biorące udział w zajęciach, będą miały możliwość poznania nauki programowania, dzięki odpowiednio dobranym grom i zabawom, odpowiadającym ich potrzebom rozwojowym. W programie udział biorą dzieci 6 letnie.
Cele ogólne programu:
Rozwijanie kompetencji miękkich u dzieci, takich jak nauka logicznego myślenia, umiejętność pracy w zespole.
Metody czynne:
- – Metoda samodzielnych doświadczeń;
- – Metoda kierowana aktywnością;
- – Metoda zadań i ćwiczeń;
- – Metoda zadań stawianych dziecku;
- – Metody oglądowe;
- – Obserwacja, pokaz.
Metody słowne:
- – Instrukcje i objaśnienia;
- – Opowiadanie;
- – Opis;
- – Rozmowa;
- – Zagadki.
Metody aktywizujące;
- – Gry dydaktyczne;
- – Burza mózgów.
Formy pracy:
- – Praca z całą grupą;
- – Praca w parach;
- – Praca indywidualna.
Osoba prowadząca: Ewelina Laskowska




