2020/2021

Wyjazdy edukacyjne do Wioski Darów Lasu w Kopcu były zorganizowane w ramach realizacji projektu „Słoneczne przedszkole” w dniach 4,7 i 8.06.2021 r. Dzieci uczestniczyły w zorganizowanych przez animatorów zabawach. Na początku odbyło się przywitanie wszystkich uczestników i zapoznanie ich z zasadami obowiązującymi na terenie Wioski Darów Lasu. Następnie dzieci zapoznały się z treścią z bajki Marii Konopnickiej „Na Jagody” poprzez zaprezentowanie jej przez animatorów w formie teatrzyku.

Podczas edukacyjnych zajęć dzieci poznały postacie z bajki udając się na polanę pająków. Mogły obejrzeć z bliska wyeksponowane w różnych miejscach owady zaprezentowane w formie dużych figur. Następnie udały się na polanę mrówek, gdzie poznawały wygląd i zwyczaje tych owadów. Na zakończenie zwiedziły polanę pszczół i owadów, zadawały pytania, dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy na temat mieszkańców łąki.
W ramach odpoczynku odbył się piknik połączony z ogniskiem. Dzieci zjadły ciepły posiłek, aby mieć energię
do zabawy na specjalnie zaprojektowanym w Wiosce Darów Lasu placu zabaw. To była wielka przygoda i mile spędzony czas. Dzieci w taki sposób świętowały obchody z okazji Dnia Dziecka.

Dzieci bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach zorganizowanych przez animatorów. Miały możliwość rozwijać swoje zainteresowania, doskonalić umiejętności i spędzać czas z rówieśnikami.


W ramach projektu: „Słoneczne przedszkole” w naszym przedszkolu odbywają się zajęcia taneczne. Ruchowe zajęcia taneczne są znaczące dla kształtowania motoryczności dziecka. Poprzez taniec dziecko wyrabia sobie poczucie rytmu, słuchu, swobodę i płynność ruchów. Uzyskuje elastyczność i harmonijność ruchową. Ruch i taniec z jednej strony mają istotne znaczenie dla rozwoju osobowości człowieka, z drugiej zaś mogą  stać istotnymi elementami terapii, ponieważ ruch znosi napięcie mięśniowe, emocjonalne, daje odprężenie. Przy okazji doskonałej zabawy następuje wzmocnienie mięśni , rozwija się koordynacja ruchowa i równowaga, jednym słowem znaczenie tańca w korygowaniu wad postawy jest bezsporne.


W ramach projektu: „Słoneczne przedszkole” w naszym przedszkolu odbywają się zajęcia ruchowe: „Bawimy się wesoło” metodą ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne. Są to zajęcia ,które mają wpływ na kształt świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz nawiązywania kontaktu z innymi osobami. Wspomagają rozwój dzieci poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrok, kształt, poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwój zaufania do partnera.


W dniach: 12 i 14 maja 2021 odbyły się zajęcia :”W bajkowym ogrodzie ”w ramach realizacji projektu: „Słoneczne przedszkole” „Mam OKO na ogród”- to hasło drugiego spotkanie z aktorami i animatorami z Teatru pod Orzełkiem, podczas którego dzieci mogły odkrywać swój przedszkolny ogródek za pomocą zmysłu wzroku. Bajkowa Gąsienica przygotowała dla każdego Przedszkolaka zestaw małego odkrywcy – lupę, przez którą podziwialiśmy świat mrówek, biedronek, pająków i roślin.  Oczywiście obudziliśmy również teatralną wyobraźnię, która po krótkiej obserwacji okolicy pozwoliła nam zamalować bajkowe sztalugi różnymi kolorami i kształtami. Na trawnikowej scenie pojawiła się również powiększona czarem teatru scenografia- liście buku i dębu o raz specjalni goście: Pasikonik, Pajęczyca, Tęczowa Stonoga- lalki, które towarzyszyły nam w teatralnej zabawie. Polne kamienie z ogródka przy pomocy wyobraźni i farb – dzieci zamieniły w sympatyczne biedronki 🙂  Było słonecznie i kolorowo! Dziękujemy za wspólną zabawę!


Wiosna rozkwitła dzisiaj w salach naszego przedszkola za sprawą warsztatów teatralnych prowadzonych przez animatorów i aktorów z Teatru pod Orzełkiem z Białegostoku w ramach realizacji projektu unijnego „Słoneczne przedszkole”. To pierwsze z serii spotkań, których tematem przewodnim są: teatr i ogród. Do wakacji dzieci będą miały okazję poznać tajemnice Bajkowego Ogrodu za pomocą 5 zmysłów: dotyku, wzroku, słuchu, smaku i węchu aby następnie opowiedzieć to wszystko w artystyczny sposób swoim przyjaciołom z przedszkola    i rodzicom. Pan Mariusz i Pani Ula nauczyli dzieci piosenki marszowanki, dzięki której wszyscy dotarli do Bajkowego Ogrodu. Tam kukła Pani Wiosny zazieleniła świat i obudziła śpiącą w trawie Gąsienicę. Ta niezwykła mieszkanka ogrodu podarowała dzieciom kredki i mazaki przy pomocy, których mali ogrodnicy pomogli Pani Wiośnie pomalować kwiaty. Na zakończenie spotkania wszystkie kwiaty ozdobiły wiosenny portret, który uśmiechał się uśmiechami wszystkich uczestników zabawy. Było kolorowo, kwieciście, radośnie! Dziękujemy!

 Grupowe zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy „Zdrowo na sportowo”     Zajęcia ruchowe polegające na rozwijaniu i doskonaleniu sprawności i wydajności organizacyjnej dzieci poprzez różnorodne formy aktywności. Dzięki wykorzystaniu sprzętu sportowego i urządzeniu ogrodu będą prowadzone atrakcyjne zajęcia, co wpłynie na poprawę samopoczucia dzieci oraz na lepszą integrację ze środowiskiem rówieśniczym. Zajęcia przygotują dzieci do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji oraz nabycia umiejętności rozładowania napięcia i emocji. Dadzą możliwość czerpania radości ze wspólnej zabawy.

Indywidualne zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.  Zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, realizowane w ramach Projektu ,,Słoneczne Przedszkole”, mają za zadanie stymulowanie i wspomaganie rozwoju potencjalnych możliwości dzieci oraz  respektowanie ich potrzeb.  Program zajęć zawiera propozycje działań i ćwiczeń zapewniających wielostronny rozwój, z uwzględnieniem ich potrzeb i indywidualnych możliwości. Celem zajęć jest:

  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.
  • Usprawnianie motoryki małej i dużej.
  • Kształtowanie umiejętności naśladowania.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowej oraz dotykowej.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, dopasowywania.
  • Kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, wydłużania czasu koncentracji uwagi.
  • Kształtowanie umiejętności zabawy naprzemiennej, relacyjnej z zastosowaniem zasady ,,raz ty- raz ja”.
  • Rozwijanie świadomości  własnej osoby, swoich możliwości.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie ciała oraz orientacji przestrzennej.
  • Zmniejszenie zachowań trudnych i stereotypowych.
  • Powiększenie zakresu umiejętności sprawczych.
  • Polepszenie warunków życia, zmniejszenie doświadczanego stresu, trudnych sytuacji, uzyskanie lepszej samooceny, przynależności do grupy społecznej, integracji.
  • Rozwijanie czynności samoobsłuchowych.